El teatre en la meua educació ha tingut més presencia en l’etapa de l’educació secundària, ja que en aquesta etapa sí que he llegit diverses obres de teatre i he representat al saló d'actes del meu institut obres com Rellotge de Cucut, una adaptació de Mar i Cel que vam realitzar a classe i alguns fragments d'altres obres. Segons la meua experiència crec que és molt més representatiu posar en escena algunes obres que explicar simplement les particularitats del teatre. Atés que per preparar eixa representació has de tindre en compte els elements característics d’aquest gènere. Per exemple, les acotacions que et donen informació de com has d'actuar o com és l'espai on es desenvolupa l'acció. A banda, crec que llegir teatre i representar obres produeix que els alumnes es connecten més profundament amb l'obra i tinguen il·lusió per donar vida als personatges en un escenari. Així mateix, sempre tindran anècdotes que faran que no s’obliden de l’obra.
En general, se sol pensar que el teatre és un gènere més difícil de llegir, jo personalment crec que potser et despistes amb qui està parlant en cada moment i que per això se sol atribuir eixa dificultat, però posteriorment t'acostumbres i no té cap problema. Així i tot, crec que llegir teatre està molt infravalorat i que a les escoles s’ha d’intervindre i potenciar-lo, ja que té molts beneficis per als alumnes.
A més, he assistit diverses vegades al teatre, ja que conec a gent que participa en grups de teatre amateur, però mai he romàs en un, ja que no em veig capaç d'aprendre’m i representar els textos correctament. Per últim, crec que el teatre és un gènere per a tothom, ja que hi ha obres per tots els públics, per tant no hi ha excusa per no anar-hi a gaudir de les representacions teatrals.
No hay comentarios:
Publicar un comentario